Natasha Policano

Sono Natasha Policano, laureanda in Design della Moda presso l’accademia della Moda di Napoli. La passione per la moda è insita in me sin da quando sono nata. Già piccola amavo organizzare dei fashion show ideando e cucendo gli abiti per le mie Barbie. Amo l’arte, i viaggi e la fotografia che mi aiuta ad immortalare tutto ciò che mi trasmette l’ispirazione di cui sono alla continua ricerca, tutto mi spinge a sperimentare e ad esprimere le mie emozioni e la mia anima attraverso la moda.

I’m Natasha Policano, graduated in Fashion Design in the Accademia della Moda of Naples. The passion for fashion has been inside me since I was born. As a child I loved to organize fashion shows, thinking and sewing the clothes for my Barbies. I love art, travels and photography, that helps me to immortalize everything that conveys me the inspiration I’m always looking for, everything leads to experiment and express my feelings and my soul through fashion.

Capsule Collection

Il mio progetto fa parte di una Capsule Collection che si rifà al teatro; atmosfera da me interpretata con un’eleganza non precisa che sfocia in un Modern Retrò. Il progetto è caratterizzato da dislivelli e volumi importanti, il tutto quasi decadente, con decorazioni effetto fiori e filati intrecciati. Un mix di tessuti maglieria, filati grezzi e volumi nuovi che uniti da un’armonia persistente, sono un chiaro esempio di come la moda sia un continuo sperimentare.

Capsule Collection

My project belongs to a Capsule Collection that recalls the theatre, the atmosphere is thought with a non precise elegance that results into a Modern Retrò. The project is characterized by differences in height and important volumes, the whole is quite decadent, with weaved flowers and yarns decorations. A mixture of clothes, unrefined yarns and new volumes that, unified by a persistent atmosphere, is a clear example of the fact that fashion is subjected to constant experiments.

Scheda tecnica Natasha policano

Competenze software

ai
images
Adobe_InDesign_CC_icon